SPORTURILE DE IARNĂ- Beneficii pentru sănătate

Iarna este un anotimp benefic pentru îmbunătățirea sănătății, atât cea mentală, cât și cea fizică, deși temperaturile sunt mult mai scăzute, iar zilele, mult mai scurte, aspecte care ne fac sa fim letargici, inactivi. Dar sporturile practicate iarna in aer liber pun toți mușchii în mișcare.

SPORTURILE DE IARNĂ- Beneficii pentru sănătate

Există o mulțime de opțiuni: schi, snowboarding, alpinism, patinaj. Putem include aici săniușul, chiar si bulgăreală. Fie că alegeți să practicați unul dintre aceste sporturi, fie ca pur si simplu vă plimbați, în lunile de iarnă este foarte important sa rămâneți activi.

Am avut curiozitatea să aflu când e bine să punem copiii pe schiuri, ce beneficii are o școala de ski și la ce îi ajută pe copii sportul ăsta, considerat “extrem”. Consultant de bază mi-a fost Bogdan Scurtu, instructor de ski la SuperSki Cavnic.

Bianca N: Există o vârstă ideală la care copiii învață să schieze?

Bogdan Scurtu: În orice sport există o perioadă de inițiere. Copilul se adaptează gradual cu senzația de echilibru în alunecare, fără să fie supus niciunui stres sau pericol. La școala de ski din Cavnic am avut și un învățăcel de un an și opt luni.

Bianca N: Dacă părintele știe să schieze, este ok să îl învețe el pe copil?

Bogdan Scurtu: Un părinte nu va avea niciodată aceeași autoritate ca un instructor, mereu vor apărea discuții, concesii, iar părintele nu va putea fi niciodată 100% obiectiv față de copilul său.

Bianca N: Care sunt beneficiile schiului pentru copii?

Bogdan Scurtu: Ajută la dezvoltarea echilibrului static, dinamic și echilibrului în alunecare, la coordonare, forță și mobilitate. Le dă copiilor curaj, încredere de sine și îi ajută să se adapteze mai ușor și să găsească soluții mai repede. Când este pe pârtie, un copil este întotdeauna nevoit să dea o soluție problemelor pe care le întâlnește – panta, mediu, temperatură, condiții meteo.

Bianca N: Și, la final, o veste bună pentru părinți

Bogdan Scurtu: Poți învăța să schiezi la orice vârstă. Depinde foarte mult de premisele de la care pleci – condiție fizică generală, cât ești de activ, raportul înălțime-greutate, cât este de pregătit sistemul muscular și articular.

B.N