SELENIU – Ce efect devastator are lipsa lui în organism

O serie de alimente nu ar trebui să lipsească din dietă. Acestea sunt importante surse de seleniu, care este un oligoelement extrem de important pentru creier, sistemul imunitar, tiroidă, reproducere și funcția pulmonară, arată studiile. 

SELENIU – Ce efect devastator are lipsa lui în organism
ciupercile sunt bogate în seleniu Foto: pexels.com

Beneficiile seleniului sunt de necontestat, spun specialiștii, iar unul din cele mai importate beneficii este acela că ajută la îmbunătățirea funcției cognitive. Aportul scăzut de seleniu este asociat cu rate mai mari de declin cognitiv, arată un studiu

De asemenea, îmbunătățește sistemul imunitar. Adăugarea de mai mult seleniu în dieta zilnică poate ajuta la întărirea sistemului imunitar.

Pe de altă parte, contribuie la sănătatea glandei tiroide. Deficitul de seleniu poate contribui la boala tiroidiană la femei.

Nu mai puțin important, seleniul reduce riscul de cancer. Deficiența de  seleniu a fost asociată cu un risc crescut pentru mai multe tipuri de cancer. 

 Iată 11 alimente bogate în seleniu:

nuci  braziliene
ciuperci
fructe de mare, în special stridii și ton
fasole
seminte de floarea soarelui
carne de pasăre
ficat
ouă
orez brun
ovăz