SĂNĂTATE- Ce alimente îți îmbunătățesc starea de spirit?

Sună ciudat, nu? Să mănânci ca să te simți mai vesel sau mai productiv? Din fericire, există destule studii în domeniu care să ateste asta.

SĂNĂTATE- Ce alimente îți îmbunătățesc starea de spirit?

Probabil nu este o noutate faptul că ceea ce mâncăm are o influență asupra modului în care ne simțim, respectiv obosiți sau plini de energie. Legătura dintre alimentație și psihic este atât de bine închegată, încât înțelegerea despre alimentele care sunt „bune” și „rele” pentru noi este aproape automată. Cu toate acestea, până de curând, au existat relativ puține cercetări privind legătura dintre ceea ce mâncăm și sănătatea noastră mentală.

Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), o alimentaţie sănătoasă ne furnizează energia de care avem nevoie pentru a ne îndeplini activitățile curente.

Medicul nutriționist Vincze Ioana, recomandă un echilibru între ceea ce preparăm acasă și alimentele procesate.

„Alimentaţia sănătoasă înseamnă echilibru şi moderaţie în alegerile alimentare pe care le facem, precum şi asumarea unor reguli de bază, cum ar fi respectarea meselor, porţiilor şi o bună hidratare. Este important să consumăm cât mai puţine alimente procesate, care au foarte mulţi conservanţi, cât mai puţini potenţiatori de gust şi cât mai puţină sare. Este ideal să preparăm acasă alimentele, cât mai des posibil, cu alte cuvinte să ştim ce mâncăm, să avem control asupra ingredientelor consumate”, spune nutriționistul.

Alimente care stimulează buna dispoziție

Îmbunătățirea dietei ne poate îmbunătăți și starea de spirit. Psihologul Kimberley Wilson, explică faptul că adolescența este o perioadă de schimbare a creierului, care se dezvoltă până când oamenii au împlinit vârsta de 20 de ani.

Kimberley susține că perioada în care tinerii vor avea cea mai nesănătoasă dietă coincide cu momentul în care „creierul este încă în creștere și are încă o cerere de nutrienți foarte mare”.

În cazul adulților, nutriționistul recomandă limitarea consumului de cofeină sau de băuturi alcoolice.

„Cofeina în cantități moderate nu constituie nicio problemă, însă consumul exagerat produce anxietate, nervozitate și oscilații ale dispoziției. Nu ar trebui să depășiți limita de două cești de cafea pe zi. Același lucru este valabil și în cazul alcoolului: un pahar de vin roșu este complet rezonabil. Pe de altă parte, consumul exagerat de alcool produce o stare de inerție și o dispoziție depresivă în următoarea zi. De asemenea, principalele alimente care ne pot oferi o stare de bine pe întreaga zi sunt alimente bogate în triptofan(avocado, nuci, semințe, ouă, carnea de pește), alimente bogate în vitamine B(carne, verdețuri, năut, iaurt, cereale integrale, banane) dar și alimentele bogate în carbohidrați complecși(cereale integrale, fructe, legume)”, informează nutriționistul, Vincze Ioana.

B.N