PENTRU FIRME - Ce cheltuieli impune munca de acasă a angajaților

Mulți dintre noi muncim de acasă, fie că ne place sau nu, pandemia ne-a schimbat viețile radical din toate punctele de veder

PENTRU FIRME - Ce cheltuieli impune munca de acasă a angajaților

Bine de știut este faptul că lucrul de acasă impune în sarcina firmelor anumite cheltuieli prevăzute de lege sau, cel puțin, indicate. În mod cert, este vorba de cele ce presupun transportul acelor materiale necesare telesalariatului sau angajatului ce lucrează de acasă, dar și de altele precum cele pentru serviciile de internet, conform avocatnet.ro

# Care sunt obligațiile?

Un contract de telemuncă trebuie să cuprindă, potrivit Legii nr. 81/2018 (Legea telemuncii), "condițiile în care angajatorul suportă cheltuielile aferente activității în regim de telemuncă". Tot în contract trebuie să figureze și "obligația angajatorului de a asigura transportul la și de la locul desfășurării activității de telemuncă al materialelor pe care telesalariatul le utilizează în activitatea sa" - or, asta înseamnă, de asemenea, o altă cheltuială pentru firmă.

În schimb, în cazul muncii la domiciliu, prevăzută foarte sumar în Codul muncii, e prevăzută doar obligația de a asigura transportul materiilor prime și materialelor pe care le utilizează angajatul în activitate, precum și al produselor finite pe care le realizează.

Un detaliu important este și acela în care angajații care lucrează cu propriile echipamente trebuie să aibă acordul firmei, mai precizează avocatnet.ro

 

C.S.

sursă foto: ejobs.ro