VIŞEU DE SUS – A avut loc Întâlnirea Internațională a Căilor Ferate Înguste (GALERIE FOTO)

5481

În perioada 12-14 octombrie, în Vișeu de Sus, a avut loc cea de-a 28-a Întâlnire Internațională a Căilor Ferate Înguste, eveniment organizat în Romania de CFI SRL (Georg Hocevar) și CFF Vișeu de Sus (Ioana și Andreas Karlstetter).

Reuniunea Grupului Internaţional de Căi Ferate Înguste a avut loc pentru a doua oară în România și s-a bucurat de participarea reprezentanților căilor ferate înguste din 11 țări: Anglia, Germania, Elveția, Rusia, Cehia, Slovacia, Polonia, Austria, Franța, Olanda, respectiv România.

Programul propus de organizatori a fost unul deosebit de complex, ce a permis cunoașterea istoriei și a prezentului căilor ferate înguste din România. Astfel, înainte de a ajunge la Vișeu de Sus, participanții au vizitat, în perioada 8-10 octombrie, căile ferate înguste de la Brad-Criscior, Abrud-Câmpeni, Sovata şi Moldovița. Începând de joi, 11 octombrie, o parte din musafiri au ajuns în Vișeu de Sus.

# Experienţă inedită, trăită pe viu
Vineri dimineața, s-a urcat, cu trenul de producție, pe Valea Vaserului, participanții având ocazia să descopere, pe viu, motivul pentru care, la Vișeu de Sus, se află singura cale ferată pe ecartament îngust din Europa folosită și industrial. Au urmat prezentările invitaților, reprezentanții fiecărei țări în parte evidențiind caracteristicile principale ale propriei căi ferate.

Din partea CFF Vișeu de Sus, Daniel Andreica a fost cel care a prezentat evoluția căii ferate, respectiv un scurt istoric, de la transportul lemnului la dezoltarea turismului. S-a menționat, de asemenea, rolul important pe care l-au avut, în anii 1980, entuziaștii căilor ferate forestiere din Germania, Austria și Elvetia, care au reușit să fotografieze și să ajute la păstrarea unei colecții foarte valoroase a acelor timpuri.

# O paradă a locomotivelor de epocă
Sâmbătă, de la ora 7.30, participanții au pornit la drum cu locomotivele ce pot fi, în sine, considerate parte a istoriei, dar care funcționează și în prezent: Budapesta (serie 764 243, viteza 15 km/h, 90 cp), construită în 1911; Mariuța (serie 764 211, viteza 15km/h, 80 cp), construită în 1910, și, desigur o locomotivă model, Reșita – Elveția (seria 764 421, 30 km/h, 150 cp), construită în 1954.

Atât cei aproximativ 80 de reprezentanți ai căilor ferate înguste, cât și turiștii din celelelate trei trenuri de pe traseu au fost impresionați de această adevărată paradă a locomotivelor de epocă, pe care nu îți este dat s-o vezi în fiecare zi.

Seara s-a terminat cu o mostră din ceea ce turiștii pot găsi, în zile de sărbătoare, pe Valea Vaserului: muzică tradițională şi degustare de țuică la un foc de tabără.

Expoziția de locomotive organizată duminică în fața depoului a fost momentul cu care s-a încheiat cea de-a 28-a Întâlnire Internațională a Căilor Ferate Înguste.

După sutele de mii de turiști ce urcă pe Valea Vaserului cu Mocănița, recunoașterea națională și internațională din punct de vedere turistic, Vișeul de Sus a dovedit încă o dată, prin acest eveniment, că are una dintre cele mai cunoscute căi ferate pe ecartament îngust din lume.

Anuţa POP

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here