TRAGEDIA DE LA JIBOU – Şoferiţa din Răzoare a semnat un acord de recunoaştere a vinovăţiei. Ce presupune asta

5249

Noutăţi în ancheta teribilului accident de la Jibou, în care şi-au pierdut viaţa patru tinere din Maramureş. Singura supravieţuitoare din carnagiu, Sanda Ungur, a semnat un acord de recunoaştere a vinovăţiei.

La mijlocul lunii mai a anului trecut, o tragedie de proporţii a zguduit Maramureşul. Cinci studente ale Centrului Universitar Nord Baia Mare se întorceau de la Cluj, de la festivitatea de absolvire a Universităţii Tehnice. Mădălina Pârja (Sat Şugatag), Maria Şteţ (Sat Şugatag), Claudia Bărbos (Ciocotiş), Sara Pop (Sălsig) şi Sanda Ungur (Răzoare), cu vârsta de 20-21 ani, se aflau în acelaşi autoturism. Sara tocmai primise titlul de şefă de promoţie.

# Filmul tragediei
În jurul orei 18.00, ele au ajuns la trecerea la nivel cu calea ferată de pe şoseaua de centură a Jiboului. În acel moment, s-a produs tragedia. Maşina a fost acroşată de trenul care făcea legătura dintre Baia Mare şi Jibou. Impactul a fost atât de puternic, încât a condus la decesul a patru din cele cinci fete. Fetele de pe bancheta din spate au fost efectiv azvârlite din autoturism, decedând pe loc. Tânăra aflată pe scaunul din dreapta faţă a decedat la scurt timp. Singura care a rămas în viaţă este Sanda din Răzoare, de altfel tânăra care se afla la volan. Tragedia a generat o stupoare incredibilă în judeţul Maramureş. La Centrul Universitar Nord Baia Mare a fost arborat steagul negru, de doliu. Unitatea de învăţământ s-a transformat într-un altar comemorativ pentru tinerele decedate. În data de 19 noiembrie, poliţiştii sălăjeni au finalizat cercetările în cazul accidentului şi au trimis dosarul la Parchetul de pe lângă Judecătoria Jibou, cu propunere de trimitere în judecată a şoferiţei Sanda Ungur, pentru ucidere din culpă. Din nefericire, Sanda suferă de amnezie retrogradă şi nu îşi aminteşte încă, din cauza şocului, ce s-a întâmplat în momentele tragediei.

# Trei ani de închisoare cu suspendare
Zilele trecute, la Parchetul de pe lângă Judecătoria Jibou, s-a trecut într-o nouă etapă. “A fost semnat un acord de recunoaştere a vinovăţiei. Instanţa va fi cea care va decide dacă va admite sau dacă va respinge documentul. Acordul presupune că inculpata acceptă încadrarea juridică, respectiv acceptă starea de fapt care a rezultat din probele pe care le avem la dispoziţie. Ea a acceptat pedeapsa de trei ani de închisoare cu suspendare, cu un termen de încercare de patru ani, care este şi cel mai mare. Acordul presupune mai multe obligaţii, printre care să se prezinte la Serviciul de Probaţiune ori să primească vizita consilierilor. În caz că săvârşeşte vreo infracţiune în mod voit, deci nu din culpă, i s-a atras atenţia că se poate revoca suspendarea pedepsei”, a declarat, pentru AxaNews.ro, Marta Chiş, procuror (singurul!) în cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Jibou.

# Telenovela semnalelor acustice şi luminoase
Trebuie să reamintim faptul că, la momentul tragediei, s-a vorbit foarte mult despre faptul că semnalele acustice şi luminoase nu funcţionau. Un cadru didactic a oferit o declaraţie în acest sens pentru ziaruldesalaj.ro. Ce-i drept, se vorbeşte despre faptul că nu funcţionau în acea perioadă, nu în ziua cu pricina.
“Îmi asum tot ce vă spun şi o fac public. Luni, pe 21 mai, domnul Pal Raul din Someş Odorhei, de la mine din sat, a sunat la 112 pentru a anunţa că nu funcţionează corespunzător semaforul. Între orele 9 şi 10 dimineaţa a fost apelul (n.red – când venea trenul din Baia Mare). Băiatul care a sunat are şi trei martori, a dat şi declaraţie. Ei trec zilnic peste acea cale ferată”, a declarat, pentru ziaruldesalaj.ro, Simona Danga, profesoară la Şcoala Gimnazială din Someş Odorhei.
Însă, surse guvernamentale şi parlamentare au declarat pentru Glasul Maramureşului că semnalele acustice şi luminoase nu funcţionau în ziua tragediei. Totuşi, alţi martori au spus că au auzit semnalele, fapt bifat şi de poliţiştii sălăjeni în rechizitoriu. Într-adevăr, conform legislaţiei, conducătorul auto este obligat să se asigure la trecerea la nivel cu calea ferată. Însă, nu ar fi normal ca şi compania CFR să fie obligată să menţină regulile de siguranţă pentru participanţii la trafic?
Am luat legătură cu reprezentanţii Primăriei Jibou. Aceştia au declarat pentru AxaNews.ro că instalaţia funcţionează şi acum, şi a funcţionat şi la momentul accidentului. Este limpede, aşadar, că opiniile vor rămâne contradictorii.

# 23 aprilie, termenul de soluţionare
Sanda Ungur suferă de amnezie retrogradă, aşadar nu îşi aminteşte multe chestiuni din ziua tragediei. Acest tip de amnezie este o formă de a suprima amintirile neplăcute, care dăunează psihicului uman. Cert este că termenul de soluţionare în cauza aceasta este de 23 aprilie, conform portalului instanţelor şi confirmat de procurorul Marta Chiş. Atunci, se va decide dacă magistraţii sunt de acord sau nu cu pedeapsa propusă prin acest acord de recunoaştere a vinovăţiei.

Cătă ŢINEGHE

Citeşte şi

PREMIERĂ AxaNews.ro – MARAMUREŞUL ÎNDOLIAT – Cine sunt victimele din tragedia de la Jibou (GALERIE FOTO)

ACTUALIZARE 7 – MARAMUREŞUL ÎN DOLIU – Patru studente în Baia Mare au murit în Jibou. Maşina a fost spulberată de tren la întoarcerea de la absolvirea din Cluj (GALERIE FOTO)

1 COMENTARIU

  1. Oare nu e de ajuns cat a suferit fata asta până acum? O mai băgăm si in închisoare după tot coșmarul prin care a trecut sa supraviețuiască plus pierderea celor mai bune prietene…in loc sa multumim lui Dumnezeu ca macar ea a mai scapat cu viata si sa o sprijinim sa continue sa lupte pentru ea, pentru familie si sa isi refacă viața atât cât se mai poate

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here