MAI COMOD PENTRU PACIENȚI – Telemedicina rămâne și după starea de urgență

50

Chiar dacă starea de urgență a luat sfârșit, medicii de familie oferă consultații în mare parte ca și în timpul stării de alertă. Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunțat că astfel de consultații la distanță pot fi acordate până la finele lunii septembrie, de către medicii de familie.

“Până la data de 30 septembrie 2020, consultațiile medicale acordate în asistența medicală primară și ambulatoriul de specialitate clinic, inclusiv pentru unele servicii conexe necesare actului medical, pot fi acordate și la distanță, utilizând orice mijloace de comunicare. Consultațiile medicale la distanță se acordă cu încadrarea în numărul maxim de 8  consultații pe oră. De asemenea, se păstrează prescripțiile la distanță, iar medicii de familie pot prescrie în continuare pentru pacienții cronici inclusiv medicamentele restricționate din Lista de medicamente compensate și gratuite care se acordă în cadrul programelor naționale de sănătate. Toate serviciile medicale și farmaceutice vor fi acordate în sistemul asigurărilor sociale de sănătate până la data de 30 iunie 2020 fără să fie necesară utilizarea cardului național de sănătate. După data respectivă va fi mentinută această reglementare până la 30 septembrie 2020 pentru serviciile acordate în medicina primară și ambulatoriul de specialitate. Pentru serviciile medicale acordate în unitățile sanitare cu paturi și de către  furnizorii de investigații paraclinice, furnizorii de îngrijiri medicale la domiciliu, îngrijiri paliative la domiciliu, furnizorii de servicii stomatologice, furnizorii de dispozitive medicale și furnizorii de medicamente va fi realizată o evaluare în urma căreia se va stabili dacă va fi oportună introducerea, după data de 30 iunie, a obligativității utilizării cardului național de sănătate”, precizează CNAS, într-un comunicat de presă.

Medicii de familie din Maramureș susțin că pacienții s-au obișnuit repede cu telemedicina și încă nu vin la cabinet decât doar dacă este absolut necesar. “Numărul de consultații a început să crească, dar la adulți. Aceștia încep să meargă în ambulatoriu, la consultații, pentru că au fost închise policlinicele și vin la noi pentru bilete de trimitere. Doar atât că se păstrează sunatul la cabinet, programatul la intervale mai mari de timp, ca pacienții să nu se întâlnească. Pe perioada stării de urgență am ținut legătura cu bolnavii cronici, prin telefon. Am avut și părinți și adulți care au fost anxioși din cauza statului în casă. Adulții au sunat pentru că se temeau pentru sănătatea lor și sănătatea familie și au avut întrebări despre COVOD-19, pentru că este ceva nou și nu au foarte multe surse de informare. Așa că sunau la orice simptom mai deosebit. Au fost zile în care îmi încărcam telefonul și de două ori.

Am vorbit foarte mult și telemedicina a fost opțiunea perfectă. Lumea s-a obișnuit repede cu ea și mai departe nu știm ca va urma. Încă nu știm când și dacă va reveni cardul de sănătate. Acum funcționăm ca și în timpul perioadei de urgență”, a delcarat Felicia Borz, medic de familie în Baia Mare.

Cristina LUP

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here