SUB PROTECȚIA ANONIMATULUI – Elevii maramureșeni își pot evalua profesorii

235

Consiliul Județean al Elevilor Maramureș îi invită pe elevi să “dea note” profesorilor la finalul primului semestru.

“Sfârșitul semestrului vine cu oportunitatea
elevilor de a oferi feedback cadrelor didactice, într-un mod anonim, conform
Statutului Elevului.

Prin acest lucru, ne dorim ca profesorii să înțeleagă
nevoile elevilor fiecărei generații și să se modeleze în funcție de acestea”,
precizează reprezentanții Consiliului Județean al Elevilor Maramureș.

Inițiativa aparține Consiliului Național al Elevilor, părerile putând fi exprimate utilizând link-ul http://bit.ly/2HGrWYS.

# Fișele de evaluare vor fi înmânate dascălilor

Fișa de feedback semestrial trebuie să conțină
numele și prenumele cadrului didactic evaluat și materia predată. Elevii
trebuie să răspundă la un set de întrebări, structurat pe trei capitole:

I. Calitatea actului educațional și a evaluării
elevilor

1. Cât de bine explică profesorul ceea ce predă?

2. Profesorul adaptează materia predată nivelului și
necesităților clasei?

3. Profesorul încearcă să educe elevii, nu doar să
le predea materia conținută în programă?

4. Profesorul încurajează competitivitatea? Dar
lucrul în echipă?

5. Profesorul utilizează metode care să asigure
caracterul aplicativ al învățării?

6. Consideri criteriile care stau la baza notării ca
fiind obiective?

7. Notele puse de profesor sunt în concordanță cu
realitatea?

8. Ce notează profesorul? Capacitatea ta de a „toci”
și de a reproduce informații sau faptul că ai înțeles ceea ce a predat, pe lângă
evoluția ta, ca elev și ca individ?

9. Profesorul încurajează elevii să-și exprime și să-și
susțină propriile idei și opinii?

10. Profesorul încurajează, stimulează gândirea
critică?

II. Relația profesor-elev/elev-profesor, atmosfera
la oră

a. Cum ai nota și caracteriza atmosfera din cadrul
orei de curs?

b. Cât de mult interacționează profesorul cu elevii,
totodată implicându-i într-un mod activ în actul educațional? Profesorul
încurajează participarea tuturor elevilor din clasă la lecții?

c. Ce fel de relație există între elevi și profesor?
(strictă/deschisă/formală etc.) Este bazată pe respect reciproc, colaborare sau
pe frică, subordonare?

d. Profesorul respectă drepturile elevilor?

III. Conduita profesorului

1) Cum ai evalua comportamentul profesorului?

2) Consideri că profesorul este un model de urmat
prin comportamentul, ideile și mentalitatea pe care le promovează?

3) Consideri că te-a motivat, inspirat sau ajutat
atunci când ai avut nevoie sau ai solicitat acest lucru?

“Recomandăm ca evaluarea să fie obiectivă, limbajul
decent, concret,

coerent și opiniile expuse justificate. Scopul
acestei evaluări este de a ajuta cadrele didactice la îmbunătățirea calității actului
didactic prestat.

Fișele de evaluare vor fi predate cadrelor didactice,
în vederea identificării celor mai eficiente metode didactice”, informează
reprezentanții Consiliului Național al Elevilor.

Marius CÎMPIAN

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here