STATISTICI NEGRE – România, locul secund în Europa, la decese înregistrate din accidente rutiere

1132

Statisticile arată că România ocupă locul secund între ţările Uniunii Europene în ceea ce priveşte numărul de decese înregistrate din accidente rutiere. Serviciul Rutier Maramureş şi-a propus în acest an să încerce reducerea numărului de accidente rutiere prin implementarea unor măsuri specifice, iar printre acţiunile avute în plan se numără montarea de separatoare de sens în zona pantei de la Recea, pe Dura sau amenajarea unui sens giratoriu la podul de la Dumbrăviţa, aceste trei zone fiind considerate zone de risc în judeţ.

Siguranţa rutieră, de altfel, a fost subiectul unei întâlniri organizate recent la Bucureşti de către Institutul de Studii Financiare, în parteneriat cu Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAAR), la eveniment luând parte oficiali ai Autorităţii de Supraveghere Financiară, specialişti din cadrul companiilor membre BAAR, reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere şi ai Registrului Auto Român, experţi auto sau brokeri de asigurări.

Conferinţa “Siguranţa rutieră – un deziderat realizabil “ a inclus două secţiuni tematice diferite. În prima dintre ele, intitulată “Telematics – tehnologii cu impact in siguranţa rutieră” participanţii au putut afla noutăţi despre modul în care diversele aplicaţii telematice  pot contribui la creşterea siguranţei în trafic, la educarea şoferilor în spiritul unui  comportament prudent şi previzibil la volan, precum şi impactul introducerii acestor noi tehnologii asupra costurilor cu poliţa de asigurare.

Cea de-a doua secţiune a evenimentului a avut ca temă problema siguranţei rutiere şi identificarea unor soluţii de îmbunătăţire a acesteia.

S-a vorbit despre cauzele accidentelor de circulaţie, importanţa semnalizării şi avertizării rutiere în trafic,  rolul prevenţiei şi a sprijinului lucrătorilor de poliţie în desfăşurarea unui trafic lipsit de evenimente pe şoselele naţionale.

“Era de aşteptat ca să fim în top din punctul de vedere al deceselor din accidente rutiere în condiţiile în care nu avem infrastructură. Lipsa autostrăzilor are un rol însemnat în toată această poveste. Să nu uităm că viteza, sub cele două forme ale sale, excesivă şi neadaptată la condiţiile de drum, este principala cauză de producere a accidentelor rutiere în România, dar şi în Maramureş. Or, recent Camera Deputaţilor a avizat favorabil un proiect de lege prin care poliţia nu va mai avea voie să folosească radare neinscripţionate. Pe Franţa sau Spania, când au creşteri ale numărului de accidente rutiere, folosesc maşini radar neinscripţionate, aparate radar ascunse etc. Plus că în toate ţările Uniunii Europene este interzis detectorul de radar, numai în România este valabil. Poliţia Rutieră anunţă, prin toate mijloacele posibile, locurile în care acţionează aparatele radar, şoferii pot folosi aplicaţii pe telefon pentru a vedea unde avem radar ş.a.m.d. Nicăieri în Europa şoferii nu au atâtea drepturi ca şi în România şi tot sunt nemulţumiţi”, a precizat, pentru AxaNews.ro, şeful Serviciului Rutier Maramureş, Dorin Gherman.

Mai multe stiri pe AxaNews.ro

Dragos HOJDA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here