ŞOFERI ÎNŞELAŢI – Modificarea kilometrajului maşinilor, afacere profitabilă

1804

Practica kilometrilor modificaţi la maşinile second-hand este o practică întâlnită şi în Maramureş. Şoferii maramureşeni spun că această practică ar trebui pedepsită de lege, pentru că cel care cumpără o maşină este înşelat de vânzător.

Şapte din zece maşini second-hand la vânzare în România, verificate în baza de date a InspectorAuto.ro în perioada ianuarie – august 2018, au avut kilometri daţi înapoi de la câteva zeci de mii până la câteva sute de mii, profitul din această activitate fiind de cel puţin 500 de euro la fiecare maşină vândută. Dacă facem un simplu calcul ţinând cont că în România circa 90.000 de maşini au KM daţi înapoi, atunci se ajunge la cel puţin 45 de milioane de euro în acest fel.

Kilometrajul mai mic, spune inspectorauto.ro, face maşina vândabilă mai repede şi la un preţ mai mare. Pe cel mai mare site de anunţuri auto din România, în septembrie, doar 6580 de postări sunt cu maşini cu kilometri declaraţi peste 200.000, în timp ce 20.946 de maşini sunt sub această valoare. Mai multe sondaje realizate recent de InspectorAuto pe tema kilometrilor relevă că pragul psihologic al kilometrajului acceptat de cumpărători la o maşină second-hand a crescut constant evoluând de la 110.000 – 115.000 KM în 2008-2009 la 200.000 şi peste în 2018.

“Umblarea la kilometraj a intrat atât de mult în sângele samsarilor incât aceştia dau înapoi chiar şi câteva mii de km. Noi le numim <manipulări de marketing> care fac maşina vandabilă mai repede şi la un preţ cu 500-1.500 euro mai mult. Cum putem rezolva problema KM daţi înapoi? În primul rând cumpărătorii ar trebui să fie mai bine informaţi şi să trieze din start maşinile care par suspecte. Ei au banii şi ar trebui să fie atenţi pe ce îi cheltuiesc. Este foarte important să verifice istoricul de kilometri online înainte de cumpărare şi nu după ce au cumpărat maşina, cum se intâmplă deseori. Legiuitorul ar trebui să intervină şi să reglementeze foarte clar faptul că vânzarea unei maşini cu kilometrajul modificat este infracţiune şi să oblige specificarea kilometrajului pe actele de vânzare ale maşinii”, susţin cei de la inspectorauto.ro.

“Şi eu mi-am cumpărat maşina second-hand, am fost foarte atent, am verificat ce cumpăr, că ştiam că poţi fi înşelat. Dar nu toată lumea e ca şi mine şi am avut prieteni care au luat ţeapă. Nu poţi să ai încredere, mai ales că în târgul auto vezi persoane dubioase cu maşini de vânzare. Din punctul meu de vedere, legea ar trebui să îi pedepsească aspru pe cei care se ocupă de măsluirea kilometrajului. Ar merita închisoare, că aceste maşini second-hand nu sunt ieftine, cel puţin unele dintre ele”, spune Cosmin T.

“Clar îs daţi înapoi kilometri! De aceea mi-am luat maşină nouă! Dar maşinile second-hand îs naşpa! Asta e părerea mea. Da, astfel de practici ar trebui pedepsite de lege. Până la urmă de ce se tot face ITP-ul? Ca maşina să fie în parametri optimi, datul înapoi e o înşelăciune!”, a adăugat Claudiu Ş.

“Foarte rău că se fac astfel de măsluiri. Înşelătorie, legea ar trebui să fie foarte dură în privinţa asta. Cei care dau kilometri înapoi, dosar penal. Maşinile second să fie testate înainte de vânzare, sunt unele foarte periculoase”, a concluzionat Szolt Tallody.

FOTO wall-street.ro

Dragos HOJDA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here