SOCIALIZARE – Twitter îşi schimbă strategia în lupta sa de combatere a “trolilor” de pe internet

52

Twitter Inc şi-a revizuit marţi strategia de combatere a abuzurilor comise de “trolii” de pe internet şi a anunţat că va utiliza anumite sisteme de semnalizare comportamentală pentru a identifica hărţuitorii de pe această reţea de socializare şi va limita, apoi, vizibilitatea mesajelor acestora, informează Reuters.

Această companie, al cărei sediu general se află la San Francisco, renumită pentru discuţiile foarte aprinse publicate pe platforma sa încă de la înfiinţarea reţelei de socializare în 2006, încearcă să se debaraseze de fenomenul hărţuirii online, temându-se că atacurile la persoană publicate pe Twitter îi vor îndepărta pe oameni şi vor cauza o scădere a numărului de utilizatori.

Regulamentul Twitter interzice deja abuzurile online, iar compania poate să suspende sau să blocheze conturile utilizatorilor cu comportamente agresive în spaţiul online, odată ce o persoană semnalează aceste fapte administratorilor reţelei. Utilizatorii pot, de asemenea, să reducă la tăcere în fluxul lor de conţinuturi – prin intermediul funcţiei “Mute” – persoanele care publică mesaje ofensatoare.

Jack Dorsey, CEO-ul Twitter, a declarat că reţeaua de socializare va încerca de acum înainte să identifice conturile problematice prin examinarea unor comportamente – precum frecvenţa cu care utilizatorii publică mesaje despre conturi pe care ei nu le urmăresc sau dacă posesorii unor conturi şi-au confirmat adresele oficiale de e-mail.

Mesajele (tweet-uri) provenind de la astfel de conturi vor apărea mult mai jos în anumite secţiuni ale reţelei, precum în rezultatele căutărilor online şi în răspunsurile la anumite mesaje, chiar dacă tweet-urile în cauză nu au încălcat regulamentul companiei.

Aceste tweet-uri nu vor fi eliminate doar în baza unor sisteme de semnalizare comportamentală, a precizat Jack Dorsey.

În urma unor teste, noua abordare a determinat o scădere cu 4% a numărului de raportări referitoare la conţinuturi abuzive, ce îşi aveau originea în căutări online, şi cu 8% a numărului de raportări despre conţinuturi abuzive, ce îşi aveau originea în conversaţii şi răspunsuri singulare publicate pe Twitter.

Cele mai multe abuzuri online provin de la un număr mic de conturi, care au însă un impact supradimensionat, a declarat Del Harvey, vicepreşedintele departamentului de securitate din cadrul Twitter.

Reţelele de socializare, inclusiv Twitter şi Facebook, sunt presate de opinia publică să ia măsuri pentru a elimina persoanele abuzive din spaţiul online, care intimidează, hărţuiesc şi agresează pe internet în special femei şi reprezentanţi ai minorităţilor. Multe femei nu pot să se exprime liber pe Twitter întrucât se tem că vor deveni victime ale violenţei, au declarat reprezentanţii Amnesty International într-un raport publicat în luna martie.

Reducerea abuzurilor online ar pute să ajute, de asemenea, dezvoltarea afacerilor companiei Twitter. Dacă mai mulţi oameni se înscriu pe această platformă şi petrec mai mult timp pe Twitter, atunci agenţiile de publicitate ar putea să cumpere mai multe reclame care pot fi difuzate pe reţea.

Jack Dorsey a spus că cei 336 de milioane de utilizatori activi în fiecare lună pe Twitter ar trebui să se aştepte la o serie de alte modificări în lunile următoare, în contextul în care compania explorează noi modalităţi pentru a încuraja tweet-urile cu mesaje considerate civilizate.

În martie, Twitter a cerut unor academicieni şi altor personalităţi să îi trimită propuneri care să ajute compania să măsoare “sănătatea conversaţiilor publice”. Jack Dorsey a dezvăluit că Twitter a primit în acest sens peste 230 de propuneri.

Sursa: AGERPRES

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here