RECLAMAȚII SERVICE-URI AUTO – Facturi umflate, penalități doar pentru șoferi sau prețuri incorecte

38

Service-urile auto din județul Maramureș sunt verificate în această perioadă de către comisarii Protecției Consumatorului județene. Informația a fost confirmată de către comisar-șef Dacian Manoliu, care a ținut să arate că activitățile de control sunt în plină desfășurare, fiind vorba despre o tematică venită de la nivel național.

Autoritățile au în vedere respectarea prevederilor legale privind protecția consumatorilor la service-urile auto și la comercializarea/promovarea autoturismelor și pieselor auto în cadrul spațiilor aferente showroom-urilor. La nivel național până acum au fost verificați peste 380 de operatori economici, constatându-se abateri la mai mult de o treime dintre aceștia. Au fost aplicate 123 de amenzi contravenționale în valoare de 496.500 lei pentru încălcarea reglementărilor privind protecția consumatorilor, fiind oprite definitiv de la comercializare mărfuri neconforme în valoare aproximativă de 55.000 lei.

Printre abaterile constatate se numără practici incorecte (constrângerea consumatorilor să accepte condițiile contractuale, respectiv a renunțării la exercitarea dreptului de proprietate asupra autovehiculului și anume, a nu putea ridica autovehiculul reparat în cazul neachitării integrale a facturilor de reparație aferente acestuia indiferent dacă aceste facturi sunt achitate de către consumator sau de către o firmă de asigurări care a acceptat devizul de reparație, prezența în contract a penalităților doar din partea consumatorilor), lipsa totală sau parțială a autorizațiilor de funcționare, prestarea serviciilor de reparații auto fără prezentarea informațiilor referitoare la timpul de realizare a lucrărilor care făceau obiectul devizelor de lucru, folosirea notelor de comandă incomplete sau neeliberarea bonului fiscal pentru lucrările realizate, respectiv lipsa totală sau parțială a précizărilor cu privire la garanția pieselor de schimb sau a lucrărilor realizate.

Alte ilegalități depistate de cei de la OPC se referă la nerespectarea timpului de remediere al defecțiunilor acoperite de garanție, lipsa totală sau parțială a elementelor de informare-caracterizare de pe eticheta produsului sau etichete netraduse în limba română pentru piesele de schimb auto de import, afișarea tarifelor fără să conțină TVA conform legii, lipsa afișării sau afișare neconformă a prețurilor și tarifelor orare (prețurile sau tarifele afișate nu corespund cu cele din deviz, în sensul că sunt mai mici decât cele prevăzute în documentele oficiale, nu sunt așezate la loc vizibil sau sunt afișate în mod echivoc, fără a avea toate explicațiile necesare), utilizarea aparatelor de măsură fără dovada verificării metrologice, comercializare de produse cu data ieșirii din uz depășită sau cu termenul de valabilitate nespecificat, nespecificarea duratei imobilizării autovehiculului sau prezența devizelor nesemnate de clienți, dar și condiții insalubre de lucru și depozitare.

Dragoș HOJDA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here