RECLAMAȚII – Cumpărarea telefoanelor online aduce multe probleme maramureșenilor

49

Cumpărarea de telefoane noi sau resigilate de pe internet este o practică care place multor maramureșeni. Numai că aceștia se pot trezi ulterior cu fel de fel de probleme, în special datorită necunoașterii drepturilor consumatorilor. Dovadă și numărul mare de reclamații care se depun pe acest gen de servicii la Protecția Consumatorului Maramureș.

“Sunt multe reclamații în domeniul prestării serviciilor de telefonie mobilă, respectiv fixă. Avem reclamații multe pe comandă telefoane online. Dar multe sunt neîntemeiate. Legea spune că în momentul în care un consumator cumpără ceva are dreptul ca în 14 zile să returneze acel produs, dacă nu este mulțumit. Dar legea mai spune și că dacă există o folosire a telefonului, este zgâriat sau lovit, se poate reduce prețul semnificativ. Unii operatori economici se folosesc de aceste tertipuri, inventand zgarieturi sau alte lucruri”, precizează Dacian Manoliu, comisar-șef OPC Maramureș.

Probleme foarte des întâlnite în special în satele din Maramureș sunt cele privitoare la prelungirea contractelor de telefonie fixă sau mobilă prin intermediul apelurilor telefonice.

“Alte reclamații se referă la contractele telefonice sau contractele din ușă-n ușă. Vine operatorul economic sau se sună clientul, care este întrebat dacă vrea prelungirea contractului sau alt contract. El spune că da, dar nu i se spune totul. Și oamenii se trezesc cu sume importante de bani de plătit. Legea spune că este nevoie de semnătura clientului pentru prelungirea contractului, acel contract trebuie mai întâi să sosească acasă la om și abia apoi se urmează pașii prevăzuți de lege. Acel contract trebuie semnat și trimis înapoi, dar la noi nu se respectă acest pas. Majoritatea operatorilor nu fac asta și se consideră un fel de înțelegere verbală, contract verbal… Mai ales la sate…”, a adăugat Manoliu.

Nu în ultimul rand, consumatorii maramureșeni trebuie să știe că la cumpărarea unui produs acel certificat de garanție “spune clar că trebuie să te adresezi la vanzător dacă ai cumpărat un produs în garanție, nu la service”.

“Pe acel certificat trebuie să apară și unitatea service. La cumpărarea telefoanelor online în termen de 14 zile poți returna produsul înapoi și operatorii economici refuză, motivand fel de fel de zgârieturi ș.a.m.d.”, concluzionează OPC Maramureș.

Tot în primele opt luni ale acestui an au fost înregistrate reclamații pe tablete, aspiratoare, mașini de spălat, polizoare, motocoase….

Dragoș HOJDA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here