PETIȚIE – Program RABLA la scutere și motociclete noi

585

Motocicliștii din România au lansat o petiție pentru extinderea programului de reînnoire a parcului auto derulat de Ministerul Mediului și pentru scutere și motociclete. Iubitorii motoarelor pe două roți din Maramureș sunt întrutotul de acord cu acest lucru, fiind un lucru mai mult decât necesar în condițiile în care numărul motocicletelor din județ este tot mai mare.

“Sunt pentru acest lucru, și asta pentru că ar încuraja achiziția de motociclete noi. Acum și motocicletele noi care se vând sunt euro 4, mai puțin poluante și economice. Sunt motociclete noi, care le poți lua la 3000 de euro, de 400 cmc, mai scazi 6500 lei din valoare și ieși chiar bine. Mai mult succes ai putea avea dacă ai cumpăra scutere, un scuter cu o capacitate cilindrică între 125 și 300 cmc e ideal pentru oraș, iar pentru cei fără permis, scutere de 50 cmc, care se pot conduce cu categoria B. Un scuter ddin acesta costă maxim 2000 euro. Sau, de ce nu, scuter electric, nou, performant, maxim 3000 euro. Un tichet rabla plus 1200 euro”, arată Răzvan Rus, motociclist maramureșean.

Motocicliștii din Maramureș spun că mai multe vehicule pe două roți pe străzile orașelor și drumurile din județ înseamnă descongestionarea traficului, respectiv mai puțină poluare.

Asociația motoADN este cea care a lansat petiția pentru ca tichetele RABLA și RABLA PLUS să poată fi utilizate și pentru achiziția de scutere și motociclete de ultimă generație. Discuțiile cu Administrația Fondului de Mediu au fost deja demarate, “iar acum ne aflăm în etapa în care avem nevoie de susținere publică, prin semnarea unei petiții care să arate autorităților că modificarea este dorită de motocicliștii din România și răspunde unor nevoi actuale reale”.

“În 2018, am ajuns la un parc național de motociclete, scutere și mopede de 135.888 de unități. În ultimii doi ani, vânzările de motociclete și scutere înregistrează creșteri de peste 40%, ajungându-se la 10.000 de unități vândute în 2018, conform statisticilor oficiale publicate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor. Observăm însă că doar 2.300 dintre ele sunt motociclete și scutere noi. Restul, reprezentând peste 72%, sunt motociclete și scutere second-hand. Este îmbucurător faptul că avem creșteri de 40% a vânzărilor moto, dar puterea de cumpărare scăzută duce la creșterea exponențială a importurilor de moto SH. În acest context, extinderea programului RABLA poate ajuta semnificativ la creșterea achizițiilor de scutere și motociclete noi”, arată Valentin Ciobanu, președinte Asociația motoADN.

Dragoș HOJDA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here