ORE SUPLIMENTARE – Ce spun băimărenii despre modificările preconizate în Educație

243

Anul 2019 ar putea veni cu modificări importante în sitemul de învățământ din România. Instalată pentru a patra oară în funcția de ministrul al Educației, Ecaterina Andronescu a anunțat, la finalul anului trecut, că intenționează să implementeze câteva măsuri care ar urma să aducă îmbunătățiri sistemului.

# Ore suplimentare pentru elevi

Ministrul Educației vrea introducerea orelor suplimentare în școli, pentru elevii care nu pot ține pasul cu programa școlară, măsura urmând să fie aplicată aplica elevilor din clasele III-VIII.

„Potrivit legii Învățământului, avem evaluări periodice după clasa a doua, a patra și a șasea și avem examenul de evaluare la clasa a opta. De câțiva ani, ponderea celor care nu iau nici măcar nota 5 la examenul de evaluare de la clasa a opta crește alarmant de mult. Așa se face că în 2018, din 150.000 de elevi ai clasei a opta, 55.000 nu au luat nici măcar nota 5. Mi-am pus întrebarea ce pot să fac pentru ca elevii să nu mai fie cei care suportă consecințele acestei lipse de pregătire pentru tot parcursul ulterior al vieții lor”, a spus Ecaterina Andronescu, pentru digi24.ro.

Pentru a remedia situația ministrul Educației vrea introducerea unor ore suplimentare (remediale), pentru elevii aflați în dificultate, chiar din semestrul al doilea al acestui an școlar.

Ecaterina Andronescu spune că nu se pune problema unui corp didactic separat pentru aceste ore de pregătire.

„Cred că este o problemă pe care directorul trebuie să și-o asume, pentru că acei elevi au pierdut permanent la pregătire. Cineva trebuia să îi observe și să nu ajungem să avem la clasa a opta 55.000 de copii care nu iau nota 5 la examenul de evaluare națională”, a mai spus ministrul.

Elevii și profesorii băimăreni nu cred că acest demers va avea succes.

“Eu aș avea nevoie de pregătire suplimentară la anumite materii, dar prefer să merg la ore în particular. Este mult mai comod și, în plus, înțeleg mult mai bine explicațiile individuale”,

“Cine vrea să învețe o face și fără ore suplimentare. Cei care rămân în urmă cu materia sunt elevii care nu sunt foarte interesați de școală”.

“Dacă sunt gratuite, orele suplimentare sunt binevenite pentru cei care au nevoie de ele”, au declarat, pentru “Glasul Maramureșului”, câțiva elevi băimăreni.

“E greu să faci ore suplimentare cu elevi care au diferite grade de pregătire. Dacă nu sunt obligatorii, cine garantează că elevii le vor frecventa și nu va fi o pierdere de timp pentru profesori?“,

“Din ceea ce spune ministrul Ecaterina Andronescu, înțeleg că profesorii nu vor fi plătiți pentru aceste ore suplimentare. De ce am fi obligați să facem acest lucru în timpul nostru liber?”,  

“Eu fac o oră gratuită de consultație, pe săptămână, cu elevii mei. Mai multe nu pot face. Cu siguranță cei care se vor afla într-o situație ingrată sunt directorii, care vor avea mari dificultăți în implementarea acestei măsuri”, au completat câțiva profesori din Baia Mare.

# Alte modificări preconizate în Educație

În afara întroducerii orelor remediale pentru elevii claselor III-VIII, Ecaterina Andronescu vrea să aducă și alte modificări în acest an, în ceea ce privește sistemul de învățământ.

Ministrul Educației intenționează să renunțe la manualele unice, la mai puțin de doi ani, de când fostul ministru, Liviu Marian Pop, le-a impus pe piață. În acest an școlar, manualele care au ajuns la elevi, multe dintre ele cu greșeli, au fost editate și tipărite de Editura Didactică și Pedagogică, o instituție care aparține de stat.

De asemenea, Ecaterina Andronescu, a anunțat că ar dori renunțarea la examenul de admitere în liceu și revenirea la examenul de evaluare la terminarea clasei a X-a. Ministrul Educației a mai vorbit, la finalul anului trecut, și despre introducerea examenului diferențiat de Bacalaureat.

Marius CÎMPIAN

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here