MII DE AMENZI APLICATE – Viteza și alcoolul plac șoferilor maramureșeni

333

Dacă este să ne luăm după cifrele statistice ale Serviciului Rutier Maramureș pe anul 2018 atunci se poate ușor ajunge la o concluzie. Și anume că șoferilor maramureșeni le place să apese pedala de accelerație, pentru că numai așa se explică de ce jumătate din totalul amenzilor aplicate au fost pentru depășirea regimului legal de viteză.

Pe linie de siguranță rutieră anul trecut în Maramureș au fost înregistrate 1033 de fapte penale. Infracțiunile cu care s-au confruntat cel mai des polițiștii rutieri din județ au fost alcoolemie peste limita admisă (283 de fapte), conducere fără permis de conducere (165 de fapte), conducere cu permis necorespunzător categoriei sau anulat (46 de fapte). Ca și număr de contravenții, potrivit informațiilor furnizate de către Serviciul Rutier Maramureș, prin vocea subcomisarului de poliție, Gheorghe Goth, polițiștii rutieri maramureșeni au aplicat 37.042 de contravenții, dintre care cele mai multe la nerespectarea regimului legal de viteză (aproape 18.000 de amenzi), nepurtarea centurii de siguranță (5000) sau utilizarea telefonului mobil, fără a avea un dispozitiv de tip “mâini libere” (1207 amenzi).

“Au fost sancționate și alte categorii de participanți la trafic. Pietonii, aproape 1000 de pietoni amendați anul trecut, 500 de bicicliști și motocicliști, deci ne distribuim atenția și asupra altor categorii de participanți la trafic, mai vulnerabili. De asemenea, vorbim despre 2966 de permise de conducere reținute, suspendarea dreptului de a conduce, ca măsură complementară, Majoritatea sancțiunilor au fost aplicate pentru încălcarea regimului legal de viteză, peste 1000 de permise reținute pe această speță, depășiri neregulamentare, conducerea sub influența băuturilor alcoolice, neacordarea priorității de trecere pietonilor”, a spus Gheorghe Goth, pentru “Axanews.ro”.

Tot anul trecut au fost retrase 733 de certificate de înmatriculare pentru diferite nereguli constatate în trafic, cum ar fi expirarea Inspecției Tehnice Periodice, lipsa asigurării sau defecțiuni majore la sistemul de direcție sau de frânare.

În ceea ce privește totalul accidentelor rutiere pe drumurile din județ, anul trecut au fost înregistrate aproape 600 de accidente rutiere (aici fiind incluse și accidentele grave).

“Noi ne dorim ca numărul accidentelor rutiere grave să scadă în acest an, având în vedere trendul pe care l-am înregistrat în ultimii ani. Ne dorim scăderi în special la numărul persoanelor decedate. La finele lui 2018 am avut 187 de accidente rutiere grave, soldate cu 36 de decese, 186 persoane rănite grav. Față de anul 2017 am înregistrat o ușoarăă creștere, dar am avut un minus de patru persoane decedate. În prima lună din 2019 am avut șapte accidente rutiere grave, cu doi morți și cinci răniți grav. Dar situația operativă e dinamică și oricând se poate schimba ceva. Încercăm să-i facem pe șoferi să înțeleagă cât e de important să respecte regulile de circulație, să adapteze viteza la condițiile de drum. Cele mai multe accidente s-au produs în mediul urban”, a adăugat Goth.

Trebuie spus că în orașe marea majoritate a accidentelor rutiere au ca principală cauză neacordarea de prioritate de trecere pietonilor sau vehiculelor care au acest drept, și chiar traversarea neregulamentară a străzii. În Baia Mare, zonele cu cel mai mare risc de accidente sunt bulevardele principale, unde avem și traficul cel mai intens.

“În cazul accidentelor rutiere grave, noi vorbim de persoane decedate, de vătămări grave aduse vieții și integrității. În 2018, la nivelul întregii țări, au fost înregistrate 30.200 de accidente rutiere soldate cu victime, din care 8567 au fost accidente grave. Deci la nivel de județ, ca procent din totalul accidentelor grave produse la nivel național, rezultă 2,18% din total accidente grave. Comparativ cu alte județe, Maramureșul stă binișor, raportat la parcul auto, la numărul posesorilor de conducere sau la numărul de kilometri”, a concluzionat Goth. 

Trebuie spus că la toate aceste cifre contribuie din plin rețeaua precară de drumuri naționale cu o singură bandă pe sens, dar și cele cu acostament folosite incorect de șoferi, deteriorarea severă sau lipsa elementelor de siguranță (parapete, catadioptri, marcaje) și starea proastă a asfaltului. Mai putem adăuga și educația deficitară în domeniul siguranței rutiere, unor participanți la trafic lipsindu-le chiar și simțul de conservare.

Dragoș HOJDA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here