MARAMUREȘUL TURISTIC – Servicii care lasă de dorit și dezamăgesc vizitatorii

34

În Maramureș se face turism, dar județul are o mare problemă. Calitatea serviciilor care le oferim celor care ne trec pragul lasă de foarte multe ori de dorit. Avem pensiuni unde se servește masa, dar chelnerii și barmanii sunt cum nu ar trebui să fie, avem unități de cazare unde turistul nu are parte de intimitatea pe care și-o dorește și pentru care a plătit bani deloc puțini. Mai avem și situații în care ai făcut rezervare online și te trezești că nu ai cazarea asigurată atunci cand ajungi la pensiunea pentru care ai făcut rezervarea, camera ta fiind dată altora. Semnalul de alarmă este tras de către specialiștii în domeniu, care spun că este nevoie de o schimbare. Degeaba tot investim în construirea de unități de cazare tot mai mare, daca investițiile nu se văd și în oamenii care lucrează acolo, fie că vorbim de cameriste, barmani sau ospătari.

“Maramureșul este solicitat din punct de vedere turistic, chiar dacă ne aflăm în perioada în care ne aflăm. Pentru Maramureș a fost un sezon bun anul acesta, a doua jumătate a acestui an, lunile iulie-august și septembrie, pană în data de 15, cand a început școala. Eu zic că o să menținem trendul și în lunile care urmează, o să fie rezervări pentru perioada Sărbătorilor de Iarnă. E adevărat că sunt și pensiuni care și-au suspendat activitatea și sunt destul de multe. Dar vreau să vă spun că la Barsana e plin pentru sărbători, la Seini, la fel și și eu am rămas uimită că la Seini se caută cazare. Sunt cereri multe chiar la Seini. Oamenii nu mai vor în exterior, vor în țară. Turiștii nu mai sunt așa plimbăreți, nu se va mai merge la biserică, prin sat, ci se vort odihni. Prețurile vor crește puțin, cu maxim 10%, dar e o creștere nesemnificativă, un 10-15 lei în plus. Oricum ceea ce am avut e mult ca preț, dar serviciile lasă de dorit. Prețuri mari, dar servicii slabe. Cursurile de administratori de pensiune sunt doar de formă, nu sunt pregătiți așa cum trebuie. Turistul are nevoie de intimitate, are nevoie să fie lăsat în pace”, ne-a declarat Livia Sima, președintele Asociației de Dezvoltare și de Promovare a Turismului din Maramureș.

Ce spun maramuresenii

Maramureșenii cu care am stat de vorbă recunosc că s-au lovit de situații în care serviciile au lăsat mult de dorit.

“Servirea în anumite locuri extrem de căutate de turiști lasă de dorit. Nu e normal să astepți poate două ore după o comandă. Nu sunt chelneri suficienți, nu au de unde angaja sau se zgarcesc la bani, dar ca turist care poate vii pentru prima dată în Maramureș îți lasă un gust amar. Eu problema asta am întalnit-o, dar recunosc că am fost și la pensiuni din Băiuț, Moisei sau Petrova și am fost mulțumit de ceea ce mi s-a oferit. Deci se poate dacă vrei”, spune Mihaela B.

“Sunt mulți cei care cred că dacă și-au deschis o pensiune, gata, ai turiștii asigurați. Nu se gandesc că e nevoie de servire impecabilă, camere curate. Mulți pleacă de la ideea că masa a servi-o nevasta, de ce să angajez pe cineva? Ori nu este normal. Este nevoie de oameni pregătiți, ca turist să mă simt bine, nu să văd cearșaf în cameră nespălat sau rupt, mizerie, sala de mese ca la cantina studențească etc”, completează Raul B.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here