LUAȚI PRIN SURPRINDERE – Maramureșenii și-au plătit dările către stat peste așteptări

394

Realizările veniturilor bugetare pentru luna noiembrie la nivelul Administrației Județene a Finanțelor Publice Maramureș au fost peste așteptări, potrivit declarațiilor făcute de către directorul adjunct al Finanțelor din județ, Ioan Popa. Despre banii încasați luna trecută la nivel de județ s-a discutat pe larg la cea mai recentă ședință privind încasările la bugetul general consolidat al statului de la Prefectura Maramureș.

În luna noiembrie a acestui an, Administrația Finanțelor Publice Maramureș a realizat, la bugetul general consolidat al statului, încasări în sumă totală de 176,4 milioane de lei.

“Aici intră și cei 40 de milioane de lei încasați de la contribuabilii mijlocii care, după cum se știe, de la 1 noiembrie sunt administrați de către Administrația Finanțelor Publice Maramureș. Anul trecut aceste venituri erau contabilizate la direcția regională de finanțe. Oricum, realizările față de perioada similară a anului trecut sunt mai mari cu 17%, fără contribuabilii mijlocii. La bugetul de stat se înregistrează o creștere a cuantumului încasărilor cu 19,8 milioane de lei, la bugetul asigurărilor sociale de stat, o creștere cu 28 de milioane, la bugetul fondului pentru șomaj creșterea este de 675.000 lei, iar bugetul asigurărilor sociale de sănătate creșterea e cu 13,6 milioane de lei”, a spus Ioan Popa.

Ca de obicei, în vederea menținerii volumului încasărilor bugetare, precum și recuperării arieratelor acumulate, în acest final de an 2018, dar și la începutul lui 2019 se va face o analiză punctuală a operatorilor economici cu plăți consistente la buget în trecut și acum înregistrează un grad scăzut de conformare voluntară în plată, pentru identificarea cauzelor neplății la termen.

Finanțiștii maramureșeni au în plan intensificarea acțiunilor de identificare a unor noi contribuabili care pot fi beneficiarii unor eșalonări la plată, concomitent cu asistența privind respectarea eșalonărilor acordate deja și/sau repunerea pe rol a celor pierdute.

Se va face pe final de an și o analiză a sechestrelor instituite deja din punctul de vedere al stingerii titlurilor care au stat la baza întocmirii lor, iar în cazul în care nu se înregistrează o evoluție satisfăcătoare să se facă o solicitare privind evaluarea în vederea valorificării bunurilor, urmată de măsura organizării de licitații de vânzare.

Dragoș HOJDA

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here