LOCALNICI NEMULȚUMIȚI – Curse anulate, din Sighet spre două comune

465

Societatea de transport public de călători Maranord, din Sighet, efectua curse pe traseele Sighet- Câmpulung la Tisa și Sighet-Bocicoiu Mare. Aceste curse erau binevenite pentru localnici, în special pentru elevi și cei care se deplasează la Sighet la serviciu. Din data de 1 septembrie aceste curse au fost sistate, spre marea nemulțumire a celor afectați.

“Este o situație foarte neplăcută pentru noi. Undeva prin luna aprilie a acestui an am fost convocați la Primăria Sighet și ni s-a spus că, din păcate, Consiliul Local nu va mai permite efectuarea curselor operate de Maranord către UAT-urile noastre. Deși din 1996 aceste curse s-au derulat permanent, am ajuns în această situație nedorită. Avem noi de pierdut, are Maranord de pierdut. Oamenii sunt foarte revoltați. Am luat legătura cu Maranord și Primăria Sighet în ideea de a se găsi o soluție. Până acum nu s-a reușit acest lucru. Ne-am adresat și către Consiliul Județean să ne ajute, dar nu am reușit nimic. Ni s-a spus că Maranord nu are licență și că licența o are o firmă privată de transport. Această firmă face legătura dintre Sighet și Remeți, dar acest lucru nu ne ajută. Avem 50 de elevi care merg la Sighet la școală. Acestora li se adaugă cei care merg la serviciu. Presiunea din partea localnicilor este mare. Se putea să facem un parteneriat cu Maranord, în sensul  de a ne aduce și noi un aport financiar. Sper ca situația să se rezolve cât mai repede”, a spus R. Fekete Ludovic, primarul comunei Câmpulung la Tisa.

„Și noi suntem foarte nemulțumiți de sistarea curselor de autobuz către noi. Au rămas mulți oameni fără transport. Din păcate, nu depinde de noi rezolvarea problemei. Am făcut demersuri către Maranord să se reia cât mai repede aceste curse. Cred că se poate găsi o soluție”, a spus Liviu Lazarciuc, primarul comunei Bocicoiu Mare.

#Consecințe grave

“Din păcate această sistare se poate interpreta ca și o discriminare, deoarece este vorba der cetățeni de naționalitate maghiară și ucraineană. Vă asigur că nu este vorba de așa ceva. Maranord a deținut licențe pe rutele Sighet-Câmpulung la Tisa și Sighet-Bocicoiu Mare, de peste 40 de ani, până la data de 31.12.2013. Din motive generate de intrarea societății în reorganizare aceste licențe nu au mai fost prelungite, menținându-se în mod tacit aceste trasee până în prezent. Este o situație cu consecințe foarte grave pentru noi. Ne-am trezit printr-o decizie a Consiliului Județean cu o modificare a planului de transport, făcută la cererea unui transportator privat, precum și cu o modificare de orar. O spun cu toată răspunderea, este vorba de un artificiu prin care firma privată de transport se suprapune în proporție de 50% peste noi. Societatea noastră s-a conformat somației venite din partea Consiliului Județean prin care ni se cerea în mod imperativ să nu mai efectuăm curse din data de 1 septembrie pe aceste rute. Drept urmare, s-a generat un val de nemulțumiri din partea călătorilor nostri și ai primarilor acestor localități”, a spus Grigore Șteț, directorul Societății Maranord.

Sistarea curselor vine într-o perioadă nefastă, în plină pandemie, începutul anului școlar, cu consecințe deosebit de grave privitoare la nesiguranța respectării unor reguli de transport public de persoane de către alți operatori privați (respectare program circulație, distanțare socială în mijloacele de transport, siguranța îmbarcărilor și debarcărilor în lipsa stațiilor de autobus), sunt de părere cei de la Maranord.

“Am discutat cu cei de la Consiliul Județean și cu cei de la Primăria Sighet și cu primarii din localitățile în cauză, pentru a se găsi o soluție. Consiliul Județean a acordat o licență unui operator privat pe ruta Sighet-Remeți, fără ca noi să știm acest lucru. Nu am nimic cu operatorii privați. Noi suntem controlați la sânge de Consiliul Județean, în timp ce alții nu. Nu este corect. Stațiile de autobuz ale noastre sunt folosite în mod ilegal de operatori privați. Oare a cui este interesul ca noi să nu mai operăm pe aceste rute? Plătim la timp RCA-urile și ITP-urile. În urma acestei situații vom fi nevoiți să facem reduceri de personal. Oamenii vor rămâne fără serviciu. Nu înțeleg de ce nu ni se pot prelungi licențele”, a spus Grigore  Șteț.

Până când situația se va rezolva oamenii vor fi nevoiți să apeleze la alte modalități de transport, costurile fiind mult mai mari.

“Era tare bine când veneau autobuzele la noi. Am abonament și prețul era acceptabil Ce să mă fac acum? Voi merge cu altceva, dar voi plăti mai mult.Trebuie să vină din nou la noi autobuzele. Și fiica mea mergea la școală cu autobuzul De asemenea, avea și ea abonament. Eram mulțumiți că nu ne costa transportul mulți bani. Exista un orar foarte bun de circulație a autobuzelor”, a spus Maria Nagy.

Liviu Șiman

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here