INVESTIŢII APROAPE DE ZERO – Promovarea turistică, un mare minus pentru Maramureş

572

Maramureşul a rămas şi în acest an în preferinţele turiştilor în ceea ce priveşte petrecerea sărbătorilor pascale. Au atras turiştii, ca de fiecare dată, tradiţiile păstrate cu sfinţenie încă în multe dintre satele maramureşene, bucatele de care nu te mai saturi, bisericile neîncapătoare în această perioadă sau portul popular.

Un mare minus pentru judeţ îl reprezintă slaba promovare făcută de cei care care ofertă servicii turistice, investiţiile în promovare fiind aproape de zero. Maramureşul a avut turişti de Paşte, dar nu la fel de mulţi ca şi anul trecut. Gradul de ocupare al unităţilor de primire turistică a fost la nivel de judeţ undeva la 65%, ajungând până la 75% în unele sate din judeţ.

“Anul acesta, de Paşte, a fost mult mai slab faţă de altă dată. Un grad de ocupare undeva până în 75% în unele zone din judeţ, mai căutate de turişti. O explicaţie ar fi lipsa de promovare, apoi timpul de afară, care nu a fost deloc în favoarea noastră. A fost frig, au fost inundaţii, ori când ai necazuri numai la sejur de Paşte nu te gândeşti. Încă nu s-a înţeles că promovarea contează enorm.

Şi când spun promovare, nu mă gândesc la promovarea pe internet, care ar trebui să fie numai ceva complementar. Prezenţa la târguri ar trebui să fie obligatorie. Dar asta înseamnă nişte investiţii, pliante, deplasare etc. Investiţia în promovare, din punctul meu de vedere, ar trebui să fie cel puţin egală, dacă nu mai mare, decât investiţia în sine”, a arătat, pentru AxaNews.ro, Livia Sima, preşedintele Asociaţiei de Promovare şi Dezvoltare a Turismului Maramureş.

Un uşor optimism există, dar pentru perioada de vară, când se aşteaptă ca numărul turiştilor să fie infinit mai mare decât până acum.

Dragoş HOJDA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here