IMUNI? – Populaţia planetei a consumat în 2015 cu 65% mai multe antibiotice decât în anul 2000

264

La nivel global, utilizarea antibioticelor a crescut enorm în ultimul deceniu, ceea ce reprezintă o dependenţă îngrijorătoare, spun specialiştii, potrivit Quartz.Din 2000 până în 2015, au fost vândute cu 65% mai multe antibiotice la nivel global, potrivit cercetătorilor de la institutul Johns Hopkins, Universitatea Princeton şi în conformitate cu datele de la Centrul de Dinamică a Bolilor din Washington.

Cercetătorii au analizat studii din peste 76 de ţări, pe o gamă de peste 100 de tipuri de antibiotice, în colaborare cu IQVIA, o companie de cercetare din domeniu sănătăţii, situată în Durham, Carolina de Nord. Pentru a determina dacă indivizii iau mai multe antibiotice, cercetători au convertit datele în doze individualizate zilnice şi le-au împărţit la 1.000 de oameni per ţară. Rezultatul: Indivizii iau cu 39% mai multe antibiotice decât luau în 2000. Studiul a fost publicat în data de 26 martie în Jurnalul Academic Naţional de Ştiiinţă.Oamenii de ştiinţă specializaţi în microbiologie au realizat recent că aceste medicamente dau naştere unor bacterii rezistente la antibiotice, cunoscute drept supervirusuri. Supervirusuri sunt bacterii care au evoluat trecând prin diferite tipuri de antibiotice. Când un supervirus produce o infecţie, este necesară o doză mai mare de antibiotice, care vine de obicei cu multe efecte nedorite şi care nu funcţionează întotdeauna. Estimările arată că în 2016, au existat cel puţin 700.000 de decese legate de infecţii rezistente la antibiotice, iar studiile arată că acest număr ar putea ajunge la 10 milioane până în anul 2050.

Mediafax

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here