EDITORIAL – Sfârșit de campanie electorală. Concluzii

124

Pentru a câștiga alegerile europarlamentare din 26 mai a.c., în Maramureș, partidele politice au făcut adevărate galopuri de sănătate în localitățile din județ.

PMP-ul a excelat în energie și tinerețe, efectiv descinzând în orașe și comune unde au împrăștiat flori și au oprit oameni prin târguri, străzi și ulițe dialogând despre importanța votului ce va avea loc peste câteva zile. PNL-ul, USR-PLUS și ProRomânia au practicat ca alement de campanie electorală modul „door to door”, bătând la uși și stând de vorbă despre politică și despre rolul acestor alegeri. În presă, aceste partide politice au avut prezențe sporadice, rezumându-se la a transmite câteva linii (pe care le consideră de forță) țintite împotriva celor de la putere (PSD-ALDE și parțial UDMR). Aproape absent din această campanie electorală a fost UDMR-ul, care folosește evenimente colaterale (precum venirea Papei Francisc în România) sau unele gesturi pseudopolitice puse-n practică de către nostalgici ai vechiului imperiu, extremiști și revanșarzi. E posibil ca-n rândul cetățenilor români de origine maghiară aceste acțiuni să aibă ecou (deși mă îndoiesc)! Cert e că românii au rămas impasibili la aceste forme de manifestare a UDMR în campania pentru europarlamentare. ALDE și-a văzut de drum, constant, oricâte petarde s-au aruncat înspre acest partid.

Am lăsat la final PSD-ul, partid organizat coerent în Maramureș, cu organizații puternice în teritoriu. La PSD, liderii au bătut teritoriul Maramureșului, motivați fiind deoarece au două doamne ce se vor regăsi (una cu siguranță!) printre europarlamentarii români ai următoarei „legislaturi” ai UE. Carmen Avram (cunoscută realizatoare TV, autoare a unor exemplare anchete și reportaje) a fost în campania aceasta electorală prin țară cu conducerea națională a partidului, în timp ce Crina Chilat a fost o prezență activă în Maramureș. Prezența PSD în presa locală a fost permanentă, comunicatorii partidului transmițând constant mesajele de campanie. Ceea ce e foarte bine pentru PSD și cred că acest lucru se va vedea în ziua alegerilor.

Închei cu câteva cuvinte despre un „vârf de lance” al PNL-ului, care a fost prezent și-n Maramureș. Rareș Bogdan (proaspăt convertit la politică din zona presei) a încercat să ducă mesajul politic folosindu-se de notorietatea câștigată în presă. Campania electorală a avut accente de duritate dinspre întreg spectrul politic. Asta a fost!

Urmează ca votul românilor să confirme sau să infirme munca politică a partidelor, muncă derulată vreme de o lună de zile în comunitățile Maramureșului!

Marian ILEA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here