DUPĂ MODELUL CLUJ – Maramureșul are nevoie de treceri de pietoni suprailuminate

216

Accidentele rutiere în care pietonii sunt uciși taman pe trecerile de pietoni semnalizate ca atare sunt destule și în Maramureș și revoltă lumea. Serviciul Rutier Maramureș spune că județul ar putea urma exemplul Clujului, care a reușit să pună la punct nu mai puțin de 60 de treceri de pietoni suprailuminate pentru creșterea siguranței participanților la trafic.

Trecerile de pietoni sunt dotate cu sisteme de iluminat inteligente, echipate cu surse LED și controlabile de la distanță, pentru creșterea gradului de siguranță a tuturor participanților la trafic, în special a pietonilor.

“Cunosc acest proiect al celor de la Cluj și este un proiect bun. Ar putea fi implementat și la noi în județ, pentru că avem multe treceri de pietoni care sunt periculoase, iar la unele dintre acestea am avut și accidente rutiere mortale. Sunt treceri de pietoni suprailuminate, dotare cu senzori de mișcare care se activează, un proiect care ar putea fi pus și la noi în practică, dar trebuie fonduri. De altfel, noi am purtat discuții deja pe această temă cu autoritățile locale, iar ultimele discuții le-am avut cu cei de la Primăria Recea, unde avem treceri de pietoni unde au murit oameni.

Acum câțiva ani a fost acel accident în care o fată a murit pe trecerea de pietoni, atunci au fost și ceva proteste. Cei de la Recea ne cer nouă ca să lucrăm mai mult ca radarul în acele zone, o facem zilnic, ei ne-au promis că vor încerca să facă astfel de treceri. Este nevoie de fonduri pentru așa ceva. Benzi rezonatoare nu se pot pune pe drumurile naționale care trec prin localități pentru că crează disconfort”, a declarat, pentru “Axanews.ro”, Dorin Gherman, șeful Serviciului Rutier Maramureș.

Trecerile de pietoni suprailuminate înseamnă că pe fiecare parte a trecerilor de pietoni și pentru fiecare sens de circulație este montat câte un stâlp echipat cu aparate de iluminat cu distribuția asimetrică a fluxului luminos. Aceștia sunt amplasați înaintea trecerii de pietoni din direcția de deplasare a traficului, iar fluxul luminos este direcționat spre pietonii aflați pe trecere, creându-se astfel un contrast pozitiv între pietoni și fundal.

Fiecare stâlp de iluminat este echipat cu senzori de prezență, astfel încât în momentul în care pietonii intră în zona de detecție fluxul luminos va crește la nivelul maxim. La o anumită perioadă (setată din sistemul de gestiune) de la momentul în care senzorul nu mai detectează mișcare în aria configurată, arată Primăria Cluj, fluxul luminos se reduce pentru a se economisi energia electrică.

Dragoș HOJDA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here