DE PE DRUMURI – Surprizele pregătite de Serviciul Rutier șoferilor din Maramureș

508

Separatoarele de sens sunt una din soluțiile avute în vedere de către Serviciul Rutier Maramureș pentru a încerca prevenirea producerii de accidente rutiere grave soldate cu moartea unor oameni. Asociația Pro Infrastructura spune că intrarea pe contrasens a fost cauza multora din tragicele accidente din ultimele săptămâni care au avut loc pe drumurile din țara noastră. Numai că există soluții simple și ieftine de separare completă a sensurilor de mers, lăsând însă posibilitatea depășirii.

“Solicităm de urgență generalizarea sistemului ”2+1 alternativ” și pe alte drumuri naționale cu aceeași lățime (de exemplu DN1C Cluj Napoca-Dej). Sistemul poate fi implementat și pe celelalte drumuri naționale prin extinderea platformei la minimum 13 metri. Este timpul să nu mai avem victime pe contrasens!

Când am propus acest sistem, mulți șoferi și-au exprimat temerea că drumul nu va rezista la trafic intens sau că va fi blocat de vehicule avariate. Un exemplu de investiție relativ mică, cu rezultate foarte bune în materie de siguranță rutieră, folosind creativ drumul existent. Există și alte posibilități, dar fondurile de la bugetul de stat pentru astfel de investiții și întreținerea drumurilor au scăzut de la 800 milioane lei cheltuiți în 2019 la 200 milioane lei alocați inițial de guvern pentru 2020, sumă crescută prin amendament la doar 360 milioane.

Astfel de reamenajări sunt imperativ necesare în țara cu cele mai nesigure drumuri din Europa: cinci decese pe zi în medie, ajungând la 10 pe zi de sărbători. De asemenea, nu ar mai trebui permisă construirea de drumuri noi, spre exemplu centuri rutiere, fără separare de sens. O lărgire a drumului la faza de proiect de la 10 la 13 metri asigură implementarea unui sistem cu separare de sens și bandă de depășire”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructura.

“Noi avem montate astfel de separatoare de sens, la ieșirea spre Tăuții Măgherăuș. Mai avem în plan să mai punem separatoare de sens, dar asta depinde în mare parte de bugetul pe care îl are administratorul de drum, în cazul de față cei de la Cluj. Mai avem în plan montarea de separatoare de sens pe panta de la Recea, pentru că acolo ne dorim o separare a sensurilor de circulație. Vrem apoi să suprailuminăm trecerile pentru pietoni cu probleme, una fiind deja suprailuminată, cea de la Lăpușel, la intersecția cu drumul spre Bozanta, unde am avut accident mortal. Astfel de treceri vor fi și mai bine illuminate și de alte primării, am avut deja discuții în acest sens.

Încercăm și în Sighet, dar și în alte orașe. Încercăm să suplimentăm indicatoarele și marcajele rutiere în zonele cu probleme, cum ar fi intersecția variantei ocolitoare a municipiului Baia Mare cu Drumul comunal Mocira-Săsar, unde am avut accident cu trei victime ca urmare a faptului că un conducător auto care circula pe timp de noapte nu a observat la timp indicatorul din zonă, curbă deosebit de periculoasă. Am solicitat să se monteze panouri successive semnalizarea acelei curbe”, a declarat Dorin Gherman, șeful Serviciului Rutier Maramureș, pentru “Axanews.ro”.

Tot pentru acest an s-a solicitat reducerea limitei de viteză în anumite locuri potențial generatoare de accidente rutiere:“Am reușit amenajarea intersecției de la DN18B cu drumul comunal de la Dumbrăvița, acolo la pod fiind multe accidente. Au fost montate benzi rezonatoare și indicatoare de reducere a vitezei și sperăm să nu mai avem evenimente rutiere negative acolo”.

Dragoș HOJDA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here