AYURVEDA – Alimentaţia personalizată – factor decisiv în echilibrarea corpului fizic… Kapha dosha

376

BĂUTURI –  Această umoare are nevoie de lichide adecvate şi în cantităţi mai mari, la temperatura camerei sau reci. Se pot bea 2-3 căni de ceai (foto) călduţ de-a lungul zilei. În zilele caniculare, apa de nucă de cocos este binevenită, iar o băutură răcoritoare la prânz este lassi cu petale de trandafiri. Cafeaua este interzisă. Ceaiurile din plante astringente, sunt de asemenea binevenite. Se vor evita băuturile fermentate şi tutunul.

Indicate: apă de cocos, ceai din ierburi astringente precum alfalfa, frunze de zmeură, hibiscus, petale de trandafiri (renumite în ayurveda pentru proprietăţile lor de a calma mintea, corpul şi emoţiile) şi păpădie; băuturi reci, lapte, lapte de soia, lassi (iaurt originar din India şi Pakistan, obţinut prin diluarea iaurtului clasic, o parte, cu apă, 2 părţi), sucuri din fructe acre.

Reduse sau diminuate: alcool, bere, cafea, ceai fierbinte, băuturi fierbinţi, vin.

Alimente ce ajută la reechilibrarea umorii Kapha (Apă-Pământ)

CEREALE – Cerealele care echilibrează umoarea Kapha sunt uşoare calmante, uscate şi aspre. În general, cerealele tind să fie ”materia primă” în dietele noastre, deoarece acestea sunt oarecum grele (săţioase) şi hrănitoare. Dar atunci când vine vorba de echilibrarea lui Kapha, cel mai bine este ca acestea să fie reduse la minim, acest lucru fiind uneori un avantaj imens.

Tipologia Kapha trebuie să evite cât mai mult posibil cerealele care sunt extrem de grele, umede sau dense (ex.: grâul, făina, pâinea, ovăzul fiert, pastele făinoase, etc.) şi să mănânce cantităţi mici din cerealele care i se potrivesc cel mai bine.

Este indicat să suplimentăm mesele cu verdeţuri, legume şi boabe/fasole, deoarece acestea sunt mai bogate în substanţe hrănitoare, iar în acelaşi timp sunt calmante şi echilibrante pentru Kapha.

Indicate: amaranth, biscuiţi de cereale, cereale (uscate), clătite, cuşcuş, făină albă, grâu, grâu spelta, orez (alb, basmati, sălbatic), orz, ovăz, paste, quinoa, şeitan (o reţetă asiatică ce înlocuieşte carnea, fiind preparată din făină bogată în gluten – din care se îndepărtează amidonul, în amestec cu apă), tapioca, tărâţe de grâu, tărâţe de ovăz, tort de orez.

Reduse sau diminuate: hrişcă, orez brun, grâu, mămăligă, mei, musli, orez, pâine dospită, porumb, secară.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here