AYURVEDA – Alimentația personalizată, factor decisiv în echilibrarea corpului fizic (continuare)

616

LEGUME – Legumele care liniștesc umoarea Vata sunt, în general, dulci, umede și gătite. Rădăcinile sunt deosebit de benefice, deoarece acestea cresc în pământ, făcând în acest mod o legătură de stabilizare a acestui tip constituțional. Se vor evita, în mod excepțional, legumele uscate, aspre și reci, inclusiv legumele crude. Dacă doriți să vă preparați o salată, folosiți o cantitate mai mică din legumele ”reduse sau diminuate” și mîncați-o în momentul zilei când digestia este la apogeu, adică în mijlocul zilei.

O preparare corectă și bine condimentată, împreună cu un dressing uleios, va compensa calitățile uscate și aspre ale acestor alimente.

Indicate: ardei gras (verde), avocado, bame, cartofi dulci, ceapă (gătită), chili (în cantitate foarte mică), coriandru (proaspăt), dovleac, fasole verde, legume murate, mazăre (gătită), măsline negre, morcov (gătit), năsturel (Nasturtium officianale), sfeclă, castravete, roşii (gătite), muștar (semințe), păstârnac, praz, spanac (gătit), sparanghel, usturoi.

Reduse sau diminuate: anghinare, ardei gras, ardei iute, broccoli, cartofi albi, castravete amar, ceapă (proaspătă), chili (în exces), ciuperci, conopidă, germeni, gulii, legume proaspete, mazăre (proaspătă), măsline verzi, morcov (proaspăt), napi, napi turcești, păpădie proaspătă, porumb (proaspăt), rădăcină de brusture, ridichi, roşii (proaspete), salată verde, sfeclă (frunze), spanac (proaspăt), ţelină, varză, varză de Bruxelle, vinete.

HRANĂ ANIMALĂ**– Tipologia Vata se împacă bine cu ouăle și cu o  varietate de diferite tipuri de carne. Totuși, această tipologie poate fi ușor echilibrată și fără aceste alimente de origine animală, în cazul în care acestea nu sunt incluse în dieta sa. Alimentele de origine animală favorabile sunt cele hrănitoare, cu gust dulce, umed și relativ ușor de digerat. Se va evita carnea uscată sau cea greu de digerat.

– Indicate: carne de vită (foto), creveți, curcan (închis la culoare), fructe de mare, ouă,  pește (proaspăt și de apă sărată, somon, sardine, ton, etc.), pui (de culoare închisă), rață.

Reduse sau diminuate: berbec, curcan (alb), iepure, miel, oaie, porc, vânat (căprioară, fazan, etc.).

** ATENȚIE!  În general, carnea ar trebui redusă, chiar eliminată, din dieta noastră datorită faptului că aceasta amplifică focul digestiv specific animalului sacrificat. Acest lucru face ca, în timp, în noi să se trezească tendinţe animalice  şi multe alte  emoţii negative (mânie, pofte (dorinţe, teamă, etc.). Focul interior va fi  impur, el creând o energie ce distorsionează mintea şi sistemul nervos. Acest lucru duce la  distrugerea celulelor corpului şi se ajunge în final la o îmbătrânire prematură şi la tot felul de boli. Din punct de vedere spiritual, cei care se hrănesc cu carne  aduc în aura lor subtilă  energia specifică morţii  și acumulări  mari de toxine (Ama) în corp.

Doru MORARU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here