ANALIZĂ PIAȚA AUTO – Modelele Dacia, extrem de căutate de români

350

Românii preferă în continuare să își cumpere mașini DACIA, iar cel mai bine vândut model în primele nouă luni din 2019 este modelul Dacia Logan, urmat de modelul Duster.

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) din România a dat publicității recent raportul pe luna septembrie în ceea ce privește evoluția pieței auto. APIA susține că în luna septembrie se consemnează în România o creștere a pieței totale de 15,7% comparativ cu luna similară a anului anterior.

Referitor la vânzările de autoturisme noi din Uniunea Europeană, potrivit APIA, este de remarcat că grupul celor cinci țări (FR, D, IT, ES, și UK) care, împreună, totalizează cca.75% din piața auto a UE, înregistrează în primele nouă luni din 2019, o scădere generală de 1,2% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

“Singura piață care nu este în teritoriul negativ și care datorită mărimii sale, are un impact semnificativ asupra evoluției de ansamblu, Germania, înregistrează la nouă luni o creștere totală de 2,5%. În continuare, în România, vânzările sunt susținute, în principal, de către persoanele juridice, care realizează 57% din totalul achizițiilor de autoturisme din primele nouă luni ale lui 2019. Este însă de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziționate de către persoanele fizice în aceste prime nouă luni (54.558 unități) este cu 29,5% superior celui din perioada similară a anului trecut (42.127 unități)”, precizează APIA.

Analiza face referire și la autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în primele nouă luni din 2019 fiind înmatriculate 329.231 unități, cu 5,1% mai puține decât în 2018.

Vânzări de mașini 2019

În ceea ce privește vânzările de autovehicule noi, luna septembrie 2019 consemnează un volum al vânzărilor în creștere (+15,7%) comparativ cu luna similară a anului trecut.

Potrivit sursei citate, în primele nouă luni ale anului s-a înregistrat o creștere generală a pieței cu 9,7%, pe un volum total de 147.966 unități, dintre acestea, 127.251 fiind autoturisme care, pe ansamblul perioadei, înregistrează o creștere de 11,9% și 20.715 vehicule comerciale (cu o scădere de 1,8%).

Mașinile preferate ale românilor

Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 40.893 unități, urmată de către Volkswagen, cu 13.043 unități și Renault, cu 11.978 unități. Dacia, cu 38.797 unități, conduce top-ul la categoria autoturisme, iar Ford (2.751 unități) pe cel de la vehicule comerciale ușoare.

Urmează, în ordine, Skoda – 10.370 unități (8,1% cotă de piață și un volum mai mare cu 4,5%) și Ford -8.330 unități (6,5% cotă de piață și un volum în creștere cu 19,9%).

Pe modele, cu cele 15.781 unități vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele nouă luni din 2019, urmat de Dacia Duster (9.150 unități vândute), Dacia Sandero (8.560 unități), Renault Clio (4.451 unități) și Skoda Octavia (3.909 unități).

Raportul APIA face referire și la segmentarea pe clase, unde avem creșteri pe segmentele Sport (+44,6%), SUV(+23,8%), clasa B (+11,6%), clasa C (+8,2%), și scăderi pe F (-42,0%), D (-16,4%), A (-15,8%), MPV (-10,6%) și E (-7,4%).

Nu în ultimul rând, ponderea la care ajung autoturismele cu motoare diesel după 9 luni din 2019 este 25,3% din total, opt mărci și respectiv opt modele având o pondere a vânzărilor de autoturisme peste acest procent.

În schimb, la categoria vehicule comerciale ușoare, ponderea motorizărilor diesel reprezintă 96,6% din total.

“La acest subiect (evoluție diesel), apreciem necesar să reiterăm mențiunea că motoarele diesel de ultimă generație au emisii poluante comparabile cu cele pe benzină, având, în plus, emisii de CO2 mai mici (deci, consum mai redus) decât acestea la modele cu echipări similare (cca. -15%-20%). În plus, respectarea obiectivelor stabilite pentru următorii ani în ceea ce privește reducerea emisiilor de CO2 (atât de către constructorii de automobile, cât și de către Statele semnatare ale acordului de la Paris-COP21), depinde, cel puțin pe termen mediu, în mare măsură de o mai mare penetrare pe piață a autoturismelor dotate cu motoare diesel de ultimă generație”, se concluzionează în raportul APIA.

Dragoș HOJDA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here