MAGAZIN FIZIC SAU ONLINE? - Care sunt avantajele și dezavantajele

V-ați întrebat vreodată ce înseamnă o afacere de succes?

MAGAZIN FIZIC SAU ONLINE? - Care sunt avantajele și dezavantajele

Ca orice afacere, un business de distribuție de succes începe cu un plan de business câștigător, cu muncă multă și oameni implicați. De altfel, succesul unei afaceri debutante depinde de mulți factori, însă felul în care este asigurată interacțiunea cu potențialii clienți are un rol hotărâtor.

În timp ce magazinele fizice au în continuare o prezență foarte ridicată, în special cele alimentare, mediul online devine din ce în ce mai atractiv pentru antreprenori, ca urmare a investițiilor inițiale mai mici. Cu toate acestea, ambele tipuri de afaceri au avantaje și dezavantaje, spun cei de la avocatnet.ro

Aparent, investiția într-un magazin online este mai redusă decât cea necesară demarării unui magazin clasic, iar acesta este unul dintre principalele motive invocate de către antreprenorii care optează pentru acest mediu de comercializare. Totuși, în funcție de specificul afacerii, mediul online poate necesita investiții serioase, cu mult peste ceea ce a fost estimat inițial. În timp ce magazinul fizic permite potențialilor clienți să interacționeze cu personalul firmei, să observe sau să probeze produsele expuse spre comercializare, un magazin online este disponibil întotdeauna, indiferent de oră, zi sau loc geografic. Cu toate acestea, mediul online nu este recomandat tuturor tipurilor de afaceri.

 Principalele avantaje pe care comerțul online le oferă:

  • - programul de lucru: un magazin online este deschis în permanență, ceea ce permite clienților să își aleagă produsele, metoda de livrare și plată
  • - costurile operaționale sunt mult diminuate, din moment ce pentru un magazin online nu se plătește chiria aferentă unui spațiu, iar personalul este mult mai redus;
  • - promovare gratuită prin rețelele de socializare.

 Cu toate acestea, magazinele fizice au în continuare o serie de avantaje, motiv pentru care multe afaceri nu vor trece în online foarte curând:

  • - atunci când magazinul beneficiază de un vad comercial bun, fluxul de potențiali clienți poate asigura afacerii vânzări importante zilnic, fără investiți în marketing;
  • - în cele mai multe situații, un magazin fizic este scutit de cheltuielile de ambalare și livrare a produselor. Chiar și atunci când acestea intervin, ele sunt mult mai reduse decât cele pe care le plătește un magazin fizic;

C.S.

sursă foto: datahut.co