ÎN METROU – Prima campanie de promovare a literaturii

Joi, Ambasada Spaniei a anunțat lansarea primei campanii de promovare a literaturii în reţeaua bucureşteană de metrou, urmând modelul unui proiect cultural derulat anual la Madrid, arată Agerpres.

ÎN METROU – Prima campanie de promovare a literaturii

Joi, Ambasada Spaniei a anunțat lansarea primei campanii de promovare a literaturii în reţeaua bucureşteană de metrou, urmând modelul unui proiect cultural derulat anual la Madrid, arată Agerpres.

„Începând de joi, pe Magistralele 1 şi 3 va intra în circulaţie metroul literaturii spaniole, în interiorul căruia va fi expusă o serie de afişe cu texte literare ilustrate, selectate din operele unor renumiţi scriitori spanioli contemporani. Campania „Atenţie, se deschid cărţile!”, prima iniţiativă de acest gen din România, îşi propune să promoveze literatura spaniolă în rândul publicului larg, oferindu-le călătorilor ocazia de a experimenta scurte momente de lectură şi trezindu-le, totodată, curiozitatea de a citi ulterior, în întregime, operele respective”, anunţă Ambasada Spaniei, într-un comunicat transmis pentru Agerpres.

Lansarea primei campanii a fost desfăşurată cu sprijinul companiei Metrorex şi al Editurii Polirom, campania prezintă fragmente din operele unor scriitori spanioli de renume mondial precum Carlos Ruiz Zafon, considerat unul dintre cei mai importanţi autori contemporani şi cel mai citit autor spaniol, după Miguel de Cervantes, Dolores Redondo, Javier Marias sau Milena Busquets.

În comunicat se mai precizează că afişele sunt cu atât mai atractive cu cât fragmentele selectate sunt însoţite de diverse ilustraţii realizate special pentru această campanie de doi talentaţi artişti din România şi Spania. Este vorba despre românca Evelin Bundur, cofondatoare a festivalului Visual Playground şi spaniolul Fernando Vicente, autor al mai multor ilustraţii.

În capitala Spaniei, acest proiect a fost iniţiat în 1997 de Asociaţia Editorilor, cu sprijinul Metro de Madrid.

 V.R.