ILEGALITĂȚI - Povestea zborurilor spre Torino de pe aeroportul din Tăuții Măgherăuș

Dacă zborurile spre București ale celor de la Blue Air au fost suspendate până la jumătatea anului viitor, despre prima cursă internațională de pe Aeroportul Maramureș, acolo e cu totul altă poveste.

ILEGALITĂȚI - Povestea zborurilor spre Torino de pe aeroportul din Tăuții Măgherăuș

Ionel Bogdan, liderul administrației județene, a făcut recent referire și la zborul spre Torino care ar fi urmat să existe din luna decembrie și care nu mai există acum: “În ceea ce privește zborurile spre Torino nu a existat niciun angajament din partea Consiliului Județean. Au existat propuneri din partea Blue Air, propuneri pe care nu le-am avizat, fiind ilegale. Propunerea lor era să finanțăm noi tot ce este sub 80% grad de ocupare, adică dacă nu se ocupă 80% din numărul total de locuri din avion, adică din cele 189, noi trebuia să plătim 85 de euro/scaun”.

“ Se practică lucruri din acestea pe mai multe aeroporturi, dar e un ajutor de stat. Ori aceste ajutoare au o procedură specifică. Au nevoie de avizarea Comisiei Europene, altfel e o ilegalitate. Ori contractul care urma să fie semnat de Aeroportul Internațional Maramureș cu Blue Air nu avea nicio bază legală, nicio acoperire financiară. Vorbim de circa două milioane de lei pe an, o încărcătură pe bugetul județului. Studiile arată că într-un an de zile îți dai seama dacă o cursă e rentabilă sau nu, în funcție de gradul de încărcare.

Dacă nu ai pasageri nu poți să faci curse. Sunt lucruri simple. Nu avem cum să știm care ar fi gradul de încărcare atunci cand am avea o rută internațională. Noi vom face un demers asemănător celui făcut de Primăria Oradea, în luna ianuarie la Comisia Europeană, procedura durează cam două-trei luni de zile, deci prin primăvară să sperăm că vom putea avea aprobare pentru acest demers. Ideea cu Torino nu e proastă deloc, avem mulți romani în nordul Italiei. Dar trebuie văzută rentabilitatea acestei curse. Dar vreau să avem două astfel de curse, să avem avizare pentru ele. Nu știu încă care ar fi a doua rută internațională. Nu vom da Londra, atata timp cat avem la Cluj și Satu Mare”, a concluzionat liderul administrației județene.

Vă reamintim că autoritățile județene au în plan construirea unui nou terminal la acest aeroport, aerogară care din 2023 ar trebui să se autosusțină. Lucru greu de crezut în condițiile actuale.

H.D.