COLESTEROL – Alimentul care te ajută să-i scazi nivelul

Dintre toate cerealele, ovăzul pare a fi cel mai eficient atunci când vine vorba de scăderea colesterolului.

COLESTEROL – Alimentul care te ajută să-i scazi nivelul
Ovăzul scade colesterolul și reglează glicemia

În 1997, făina de ovăz a fost primul aliment menționat ca fiind util pentru sănătate, bazat pe cercetări care arată că fibra solubilă din ovăz scade riscul bolilor de inimă.

Fibra solubilă, care se dizolvă în apă, formează un gel în intestine. Acest gel captează o parte din colesterolul din corp, deci este eliminat ca deșeuri în loc să intre în artere. Unele dovezi sugerează și faptul că consumul de ovăz ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge și dă o senzație de sațietate, potrivit Harvard Medical School.

Ovăzul integral (boabe de ovăz întregi) este în mod obișnuit rulat sau zdrobit în fulgi. Crupele de ovăz pot fi tăiate în bucăți mici și mai este numit „ovăz irlandez”. Unii preferă textura ușor mai fragedă a ovăzului tăiat, deși durează aproximativ 30 de minute pentru a fi gătit, față de doar cinci minute pentru ovăzul rulat.

Pentru a economisi timp, adăugați ovăz în apă clocotită, îndepărtați vasul de pe aragaz și acoperiți-l cu un capac înainte de a vă culca. Dimineața, aduceți vasul la fierbere și gătiți timp de 15 minute. De asemenea, puteți face o porție mare ce poate fi păstrată în frigider și încălziți câte o porție în fiecare dimineață.