CARBOHIDRAȚI SAU GRĂSIMI – Care îți fac mai mult rău

Un test al cercetătorilor a evidențiat care dintre cele două elemente, carbohidrați sau grăsimi, produc mai multe daune sănătății.

CARBOHIDRAȚI SAU GRĂSIMI – Care îți fac mai mult rău
Carbohidrații sau grăsimea

Oamenii de știință continuă să exploreze echilibrul corect dintre carbohidrați și grăsimi în diete. Dar pentru adulții în vârstă supraponderali sau obezi, un studiu recent a constatat că o dietă săracă în carbohidrați și bogată în grăsimi ar putea oferi beneficii speciale pentru sănătate. Rezultatele au fost publicate online în Nutrition and Metabolism.

Cercetătorii au cerut unui grup de 40 de adulți obezi, cu vârste cuprinse între 60 și 75 de ani, să urmeze o dietă de opt săptămâni în care 10% din calorii provin din carbohidrați, 25% din proteine ​​și 65% din grăsimi. Sursele de carbohidrați au inclus verdeață cu frunze verzi, legume fără amidon, unele fructe și cereale bogate în fibre. Aportul de proteine ​​a constat din ouă, pește, carne de porc și de pasăre. Alimentele care conțin grăsimi includ ulei de măsline, ulei de cocos, uleiuri de nuci, unt de nuci, brânză, lapte de cocos și avocado.

Comparativ cu un grup de control, grupul cu conținut scăzut de carbohidrați și cu conținut ridicat de grăsimi a pierdut mai multă grăsime viscerală (grăsimea ascunsă profundă din jurul organelor abdominale). De asemenea, au avut o scădere mare a rezistenței la insulină și și-au îmbunătățit nivelul de colesterol. Aceste modificări sunt legate de un risc mai mic de accident vascular cerebral, diabet și boli de inimă, notează health.harvard.edu. Deși beneficiile pe termen lung ale acestei diete sunt necunoscute, reducerea consumului de carbohidrați ar putea fi o modalitate prin care adulții mai în vârstă să-și înceapă eforturile de scădere în greutate și să-și îmbunătățească sănătatea în moduri pe care nu le arată întotdeauna scara.